Wednesday, May 13, 2015

Моето меню за доста повече от 30 минути

Като виден начинаещ в готвенето и пионер в яденето редовно изпробвам нови рецепти. Под рецепти визирам съчетанието на рецепта за ястие, която съм видяла в интернет, с наличното в хладилника и моите вкусови предпочитания. За разлика от Джейми Оливър, който прави меню за 15 или 30 минути, моето меню става за няколко дена :) Менюто тази вечер представляваше красотите на снимката по-долу:





Салатата е леко извратеното съчетание от рукола, магданоз, джоджен (защото любимата ми леля на пазара ми го подари), ягоди, краставица, орехи и малко синьо сирене. Това всичко полято обилно с ябълков оцет (био - задължително!!! - защото, както споменах, всичко де що е био отведнъж много ме привлича) и зехтин. В един блог видях салата с рукола, орехи, синьо сирене и круша, само дето сега не е сезонът на крушите и на пазара ги няма :) 

Продукти

  • рукола
  • магданоз
  • джоджен
  • ягоди
  • краставици
  • орехи
  • синьо сирене
  • ябълков оцет, зехтин, сол


Основното - къри с нахут и ориз басмати. Тук идеята беше, че имам едни буркани със зимнина от мама и тати и преди летния сезон се налага да ги оползотворя. Жертваният буркан беше с печени чушки, към които прибавих моркови, сварен нахут, лук, чесън, джинджифил, лют червен пипер и готова подправка тикка масала. А да, и джоджен, защото лелята на пазара вече редовно ме снабдява, искам или не искам. Постарах се да сложа де що люто успях да изнамеря вкъщи. Нали все пак е индийска манджа, трябва да е люта. Оризът се вари отделно - важно е да се знае, тъй като аз бих се зачудила.

Продукти

  • нахут
  • моркови
  • печени чушки
  • лук
  • чесън
  • джинджифил
  • лют червен пипер
  • тикка масала
  • джоджен
  • ориз


Това вляво не са кюфтета, макар че май щеше да е по-добре да са. Това е десертът - курабийки от овесени ядки, сусамов тахан, мед, стафиди и орехи. Естествено, моите са много по-грозни от оригиналните, които гледах по разни блогове. Имат вкус малко на тахан халва. Бях много ентусиазирана да накисна стафидите в някакъв супер ароматен и хубав алкохол, но измежду десетките бутилки вкъщи имаше една-единствена подходяща бутилка - бренди "Плиска", която беше на дъното. На мъжката половина от нас се досвидя хубавото бренди, затова трябваше да се задоволя с уиски "Jameson" от четирите вида уиски вкъщи. Не стига, че съм начинаещ, ами и импровизации правя. В крайна сметка са ядливи и сигурно биха били добро мезе за уиски :D

Продукти

  • овесени ядки
  • сусамов тахан
  • мед
  • стафиди
  • орехи
  • уиски за накисване на стафидите


Освен ядене и готвене днес успях и да направя една дълга йога сутринта, да тичам вечерта и да напазарувам. Помежду им - малко работа, за развлечение и за да не ми омръзне останалото :)

No comments:

Post a Comment