Friday, January 15, 2016

Моята невероятна спортна история и малък пътеводител на галактическия новак-фитнесаджия



Скоро ще станат 4 години, откакто тренирам редовно. Няма да поствам снимки на моите плочки, теракот, фаянс, латекс, паркет или гранитогрес, защото нямам спортни парцалки от по 60+ лева парчето, с които да се показвам. Няма да има и снимки преди и след освен ако в близко време не взема много Нацепин. Понеже разни хора от време на време ме питат както точно правя, как го правя и как успявам да се мотивирам, по-долу ще споделя всички тези неща. Постът има за цел и да се похваля с наличното си домашно фитнес оборудване :)

Началото

Всичко започна веднъж, когато моят добър приятел чичо Тони ми прати клипче на една изкусителна мадама с големи бомби, която подскачаше и се мяташе върху един покрив. Той каза, че са труднички, а на мен ми се стори като някоя черна нинджа. Казах си "Аз тея работи никога няма да мога да ги направя"


Изкарах един семестър в Германия по програмата Еразъм, където колективните тренировки в един голям салон бяха голям хит. Всички бяха учудващо корави, особено по-пълните и по-старите :D Аз се имах за що-годе фит - под ръководството на една руса крещяща германка, която спокойно можеше да обучи някоя германска армия, гледах да не скатавам, а ме беше и страх, и срам едновременно.

Казват, че навикът се гради за 2 седмици ... или май за 2 месеца казваха. Определено е трудно:

  • да излезеш от зоната си на комфорт
  • да ставаш доста по-рано сутрин, за да тренираш - да го вместиш по някакъв начин в графика си на учещ и работещ човек
  • да го правиш без треньор, рискувайки да се пречукаш малко или много :)
  • да бъдеш консистентен и да не се отказваш - я подари прекъсвания, я поради "Аз и така съм си слаба, к'во да се мъча"

Любими източници


Започнах да тренирам със същата тази Zuzana и първия и фитнес блог http://www.bodyrock.tv/
Правех най-лесните модификации, оборудвана с 2 гири от по 2кг и обикновен сак, пълен с дрехи :D После продължих с нейните видеа в Youtube и следващите и блогове. Каката тогава ми изглеждаше много мотивиращо и все още е така. Има и видеа за напълно начинаещи искащи-да-се-показват-лятото-на-плажа фитнесаджии(ки). Специалното оборудване не е задължително, може да се размажете и с упражнения със собствено тегло.

Друг ценен източник на информация - http://www.bb-team.org/trenirovki/exercises Упражненията са много добре описани и разнообразни. Започнах да си съчинявам тренировките в домашни условия с каквито упражнения си харесам или си открадвах идеи от форума им. 

Последното ми занимание за така свободните ранни сутрини е да разучавам тренировките от тук myomytv.com По мое мнение са за по-напреднали и с повечко оборудване. Ако нямате такова, а ви се иска да имате - купете си! Не бъдете като мен! Минималното оборудване за тренировките на Марианчето от myomytv е една пудовка (kettlebell). Моята е само една и само (хълцук, хълцук ;( ) 8кг. Както се вижда, беше ми подарък, иначе нямаше да се реша да си я купя. 


За полезен намирам и https://www.girlsgonestrong.com/, основан от горната кака Мариан. Има полезни статии за изпълнението на упражнения с пудовка, със собствено тегло и при определени състояния (например при бременност). Развенчават се и доста от митовете за фитнеса, вдигането на тежести и жените, както и за храненето. По фитнесите от време на време се чуват остарели митове от преди двайсетина години за хранене и тренировки. Например, че яйцата не е хубаво да се ядат цели или че жените ако хванат дъмбел > 5кг ще станат огромни.

От дъжд на вятър правя и по малко йога - по около час. Харесвам David Swenson и неговото видео Ashtanga Yoga - the primary series with David Swenson. Срам несрам си признавам, че правя йога към веднъж седмично и ефектът не е "уау". За да е "уау" хората практикуват йога с години, 5-6 пъти седмично и си имат опитен учител. На мен ми помага, когато се чувствам скована и ме боли гърбът или вратът. Никак не е лесно и освен гъвкавост се иска и физическа издържливост.

Да отбележа, че тренирам винаги сутрин. Тогава желанието ми за живот е най-силно, стомахът е празен и е добро начало на деня (особено чувството, че си направил нещо яко за себе си).

Ползите, които аз изпитах


Няма да откривам топлата вода, а само ще споделя личния си опит.

  • Станах по-организирана - за да ставаш в 7ч всяка (делнична) сутрин, а да е възможно да спиш до 8:30ч се иска поне малко да си организиран.
  • Станах по-силна и корава батка - нося си сама разни неща, най-често пазарските чанти и сакове.
  • Разболявам се доста рядко, но когато все пак ме застигне болест, се оправям за нула време без медикаменти.
  • Имам добър апетит и не ми се "лепи" бързо.
  • Станах по-позитивна и с малко повече самочувствие като знам, че правя нещо за себе си всеки ден - имам си свой собствен ритуал всяка сутрин.
  • Цък




Оборудване


В момента домашният ми фитнес се състои от:

  • постелка за йога
  • фоумролер
  • 2 гирички по 2кг
  • 2 разглобяеми дъмбела с лостче към 0.5кг и дискове 8 x 2.5kg и 4 x 1.5kg
  • пудовка (kettlebell)
  • ръкавички и добро желание и търпение.

Нямам разни уреди като степери, велоаргометри, кростренажори, защото:

  • заемат много място
  • скъпи са
  • изглеждат ми скучни и са само с едно приложение
Използвам прахосмукачката като най-сложния фитнес уред вкъщи :)







Добавки, химии, Нацепини, А-стероиди, А-наболи и всякакви А-типични хапченца

"Най-ги мразим онея химии" - това казват повечето от неразбиращите хора. Тази работа (както и всяка друга) си е цяла наука и не бих давала съвети - тук само си споделям моя личен опит.
Добавките, които почти ежедневно (ако не забравя) използвам са:

  • Витамин D3
  • Магнезиев цитрат
  • Рибено масло
Добавям и MSM (Метилсулфонилметан), но много много рядко. Съществена разлика почувствах, когато започнах приема на D3. Като човек работещ в офис през целия ден, далеч от прозорец и на изкуствена светлина, по едно време започнах да се чувствам от тъпо още по-тъпо и то без някаква конкретна причина. Витамин D3 ми вля повечко оптимизъм :) От магнезия мисля, че имам леко подобрение в съня и се чувствам по-отпочинала на сутринта. Бих експериментирала и с други добавки и витамини само дето ми свидят парите :D


Ако и вие сте се надъхали да започнете да тренирате, да знаете, че си търся другарчета, на които да се хваля как съм се размазала тази сутрин.

Представете си, че следват fitness-motivational снимки на разни какички с големи гърди и дупета, хванали големи тежести. Е, по-долу съм аз на няколко дена all-inclusive.


И за последно една мотивационна и хипер-непрофесионална йога снимка. С нея се изчерпват всичките ми спортни снимки.


Общо взето не е важно точно какъв спорт ще изберете, а да ви доставя удоволствие и да го правите редовно :)

No comments:

Post a Comment